2021. február 3., szerda

Leigh Bardugo - Shadow and Bone - Árnyék és csont értékelés

dátum: február 03, 2021

 

Szomorú vagyok.

Szomorú vagyok, hogy még csak most találtam rá erre a könyvre. 

Soha életemben nem olvastam ennyire összetett könyvet. Minden benne volt ami csak benne lehetett. 370 oldal tömény tartalom. Egyetlen oldalon sem éreztem, hogy unatkoznék.

Azért kezdtem el a könyvet, mert nemsokára érkezik a Netflixre a sorozat, ami nagyon felkeltette a figyelmemet, már csak Caspian herceg miatt is (Ben Barnes). Nem tudtam mire számíthatok, fülszöveget nem néztem, és csak a néhány másodperces szarvasos jelenetet láttam, ami akkor még nem mondott semmit, ám most..

A könyv egy árva lány és fiú ismeretségének bemutatásával kezdődik. Egy lány, aki esetlen és nem túl szép. Egy fiú, aki jóképű és tehetséges.

A halálba készülnek, és ez indítja el a történetet.
Alina és Mal az Árnyzónába érve szembe áll a halállal, ám akkor kezdődnek el igazán pörögni az események amikor a halálból visszatérnek.

A csúnya ügyetlen lányról kiderül, hogy valami hatalmas, rég nem látott erő birtokosa.

Remekül van felépítve a történet. Kellőképpen bemutatja az elején a két főszereplőt, és az alaphelyzetet: a világuk ketté lett szelve az árnyzóna miatt, ezen pedig át kell jutni a kikötő városaikba. Egy pillanatig sem áll meg az esemény, és minden helyszín, cselekmény, ruha, arc, de még a legapróbb dolog is tökéletesen le van írva, és úgy érzed te is a történet részese vagy.

A karakterek nagyon izgalmasok, a háttértörténetük pedig rengeteg titkot rejt.
Több karakterfejlődést is láthatunk a történet során, több átalakulást.
Alina az ügyetlen árvából miként válik igazi harcossá.
A rettegett Éjúr, aki kedves, figyelmes és mégis, nem tudjuk eldönteni, hogy szeretni kell, vagy félni tőle.
A grisák, akik közönnyel és irigységgel fogadják az csodabogarat.  
Rengeteg érdekes karakter és érdekes monológ van a történetben, amit nem lehet leírni, olvasni kell, hogy az ember megértse.

A szerelmi szál, ami végig ott van, de nincs túl erőltetve.

Ami a legzseniálisabb a könyvben, hogy nem tudod mit várj a végétől. Persze, nagyjából be tudod lőni, hogy kinek milyen szerepe lesz a „világ megmentésében” azonban a látszat csal. A fordulat remek, és nem gyanakszik senki, csupán halad az árral, és olvasod, és reménykedsz.

Reménykedsz. Annyira szerettem volna, ha az Éjúr x Alina páros működik, ám egy nyilvánvaló okok miatt zátonyra fut.

Az események későbbi alakulása pedig még nagyobb fordulat lehet, mindig tudott feljebb lépni a történet, mindig tudott az előzőnél is többet adni.

Magasra tette az írónő a lécet. Ennyire fordulatos, eseménydús és érzelemdús könyvet nehéz lesz felülmúlni, azonban nagyon várom a folytatást.

Nem ajánlom a könyv ledarálását, mert annyira sok benne a történés, az információ, hogy érdemes mindent kiélvezni, és megízlelni, eltöprengeni rajta kicsit.

Órákat tudnék áradozni a könyvről, szívem szerint kötelezőolvasmánnyá tenném az iskolában ezt a remekművet. 



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Bookwarts Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos